Training

(Buteyko) Ademwijzer Training

Kosten €395,-
Training ook via Skype, Zoom of Facetime

Op het eerste consult krijg je een map mee waarin je de oefeningen bijhoudt. Verder kun je gebruik maken van de speciaal door ons ontwikkelde cursistenwebsite. Hierop vind je audio- en videomateriaal met de oefeningen en ter ondersteuning van het proces.

Je komt twee keer naar de praktijk aan de Burg. van Marlestraat of/en we hebben contact via Skype (of Zoom of FaceTime). De consulten duren ongeveer anderhalf uur. Er vindt regelmatig terugkoppeling plaats over de voortgang en na twee of drie maanden is er gelegenheid voor een afsluitend telefonisch gesprek.

Via Skype, Zoom of Facetime
Wil/kan je niet reizen? We hebben goede ervaring met de training via Skype (Windows) of Facetime (Apple). Voor mensen die verder weg wonen of liever niet reizen is Skype / Facetime een prima alternatief. Ook mensen die in het buitenland wonen kunnen bij ons op deze manier geholpen worden met de Ademwijzertraining. De cursusmap, waarin de theorie staat beschreven en waarin de oefeningen worden bijgehouden, krijg je dan toegestuurd.

Extra trainingen
De trainingen zijn zo ingericht dat je samen met de websiteondersteuning en de telefonische begeleiding prima uit de voeten kunt. Mocht het nodig zijn dan lassen we extra training(en) in, eventueel via Skype. 

Een training volgen? Vul onderstaand contact formulier in of bel: 0570 676 878 of 06 170 190 68
Buiten Nederland: 0032 570 676 878 of 0032 6 170 190 68

Jaarcoaching stressbestendigheid

Kosten € 295,- per jaar
Ook via Skype, Zoom of Facetime

Het is jouw lijf en dus ook jouw persoonlijk gezondheidstraject. Je hebt bij ons al de Ademwijzer Training gevolgd maar je wilt de opgedane kennis en ervaring zo goed mogelijk toepassen en inpassen in je dagelijks leven. Committeer jezelf daarom een jaar lang bij het zetten van kleine en grotere essentiële stappen om je gezondheid te verbeteren. Eens per kwartaal hebben we een coachingsgesprek waarin we terugkijken en vooruitkijken. 

Interesse in jaarcoaching? Ga naar de contactpagina of bel 0570 676 878 of 06 170 190 68 Buiten Nederland: 0032 570 676 878 of 0032 6 170 190 68

Coachingsgesprek stressbestendigheid

Kosten €75,- per gesprek van 1 uur
Ook via Skype, Zoom of Facetime

Wij weten door de ervaring met inmiddels vele honderden cursisten waar de schoen wringt als het gaat om stressbestendigheid. Met de ademwijzer training zet je al een essentiële stap. Je ademhaling moet op orde zijn en je lijf moet goed kunnen ontspannen. Maar ook je dagelijkse gedrag moet zo zijn dat je niet weer onnodige stress opbouwt. Daarbij kun je jezelf een steuntje in de rug gunnen (of nog een paar meer) in de vorm van een cochingsgesprek waar jouw situatie en jouw vragen centraal staan. Soms is een enkel gesprek al voldoende. Soms kan het nuttig zijn periodiek jezelf even tegen het licht te houden en kansen te benutten om nog ontspannener in het leven te staan. 

Marc is naast onderzoekswetenschapper, jarenlang professioneel coach, gediplomeerd Buteyko ademtherapeut ook (bijna) mindfulness trainer (categorie A). We zetten alles in wat voor jou op dit moment effect heeft om je stressbestendigheid te vergroten!

Interesse in coaching? Vul onderstaand contact formulier in of bel: 0570 676 878 of 06 170 190 68 Buiten Nederland: 0032 570 676 878 of 0032 6 170 190 68

Doel van de training

  • Het op een natuurlijke manier rustig maken van de ademhaling (zonder ademgymnastiek of ‘beheersing’ van de adem), zodat je ademvolume binnen enkele maanden rond de 6 liter per minuut ligt. De vooruitgang is met een eenvoudige meting vast te stellen en het betekent een fundamentele verbetering van je (basis-)gezondheid.
  • Effectiever omgaan met dagelijkse stress en beter kunnen ‘opladen’.
  • Gezond sporten zodat ademconditie en fysieke inspanning met elkaar in balans zijn.
  • Minder energie verliezen tijdens het spreken.
  • Het zelfgenezend vermogen van het lichaam optimaal ondersteunen.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor mensen die serieus wat over hebben voor hun gezondheid en twee tot drie maanden willen investeren (je kunt blijven werken), om de gezondheid blijvend te verbeteren.
Aanleiding om de ademhaling weer gezond te maken en beter bestand te worden tegen stress kunnen onder meer zijn: chronische hyperventilatieklachten, (over-)vermoeidheid, burn-outklachten, lusteloosheid, slaapproblemen, darmproblemen, snurken, mondademhaling en  een lage weerstand, veelvuldig gapen of zuchten, een gejaagd gevoel of angst zonder reden. En bij chronische aandoeningen zoals astma, hooikoorts, bronchitis, een hoge bloeddruk of slaap apneu In het menu ‘klachten’ kun je klikken op verschillende aandoeningen en hun verband met ademhaling en stress lezen.

Resultaten

Vaak is al binnen een week het effect merkbaar van een meer natuurlijke, rustige ademhaling en het beter omgaan met stress. Cursisten geven aan dat ze al snel beter slapen en men voelt zich rustiger en energieker. Op langere termijn zien we:

      • Substantieel verhoogde zuurstofopname (tot wel 30%, afleidbaar van de ademtest) in organen, spieren en hersenen waardoor deze optimaal kunnen functioneren.
      • Een verbeterde hormoonhuishouding (stabieler gemoed, minder last van PMS e.d.)
      • Versterkt immuunsysteem (meer energie, en minder snel/lang ziek zijn)
      • Grotere stressbestendigheid (beter bestand tegen fysieke, mentale en emotionele stress)
      • Betere nachtrust (makkelijker inslapen en uitgerust wakker worden)
      • Afname of verdwijnen van (chronische) klachten
      • Veelal mogelijkheid tot afbouwen van medicatie (in overleg met uw arts)

Hoe ziet de training er uit?

In de training leer je hoe je moet werken aan diepe lichamelijke ontspanning en het op een natuurlijke wijze rustiger maken van de ademhaling. Je doet zo’n 8 weken lang minimaal drie oefeningen: één oefening voor het ontbijt, één voor het avondeten en één voor het slapen. En als het mogelijk is, verhoog je dit aantal naar 4, 5 of 6 oefeningen per dag (bv. op vrije dagen). Mensen ervaren de oefening soms al na een paar dagen als een moment om naar uit te kijken, de oefening is letterlijk een verademing om te doen. En voor mensen die moeilijk kunnen stilzitten hebben we een vervangende oplossing.
Heb je maar weinig tijd (voor je gevoel)? Realiseer je dat het investeren in je gezondheid met de Ademwijzer Training je op den duur veel tijd oplevert! We horen dit terug van cursisten die (weer) genieten van de gewone alledaagse dingen, zich minder gehaast voelen en het gevoel hebben meer tijd te hebben!

Wij raden mensen aan om alcoholgebruik in de maanden van de training te stoppen of tot een minimum te beperken (alleen incidenteel gebruik). Alcohol verzwaart de ademhaling in de nacht nog eens extra en daarmee verminder je het effect van je inspanningen om de ademhaling te verbeteren en dat is jammer.
– Mensen met een religieuze (Christelijke) achtergrond kunnen gerust zijn dat we geen Oosterse meditatietechnieken geven zoals mantra’s. Mocht je hierover vragen hebben, stel ze gerust.

We besteden naast de oefeningen als gezegd praktische aandacht aan het bereiken van een grotere stressbestendigheid in de dagelijkse leef- en werksituatie. Met kleine stapjes in de goede richting zijn ook op dat vlak vaak grote resultaten te behalen.

      • Elke training bestaat uit 2 bijeenkomsten van elk ongeveer anderhalf uur (groepstraining 2 uur), 2 consulten via Skype/Zoom/FaceTime/telefoon, zo nodig telefonische begeleiding en toegang tot de website voor cursisten met extra informatie en uitleg middels audio en video opnamen. Je krijgt een cursusmap met achtergrondinformatie en om de oefeningen in bij te houden. De training kan (indien gewenst) worden afgesloten met een telefonisch eveluatiegesprek.
      • Voor de training is geen aangepaste kleding nodig.
      • Als je met weinig energie kampt kan de duur van individuele trainingen worden aangepast.
      • Individuele trainingen zijn ook mogelijk via Skype, Zoom of FaceTime.
      • Na twee  maanden regelmatig oefenen en terugkoppeling naar ons weet je precies hoe deze techniek in elkaar steekt en waar je op moet letten om de ademhaling rustig te houden en verder te werken aan een nog betere  stressbestendigheid. In een afsluitend gesprek blikken we terug, maar ook vooruit en heb je voor altijd deze mooie aanpak in je bezit!